Friday 5 July 2013

Kenapa Kita perlu Boikot Barang Cina? Part1

1.        Orang Cina dari dahulu lagi sejak sebelum dan selepas merdeka, telah memboikot dari membeli barang orang Melayu secara senyap-senyap. Kita telah merdeka 56 tahun dan sejak lebih daripada 56 tahun mereka telah memboikot barang orang Melayu tanpa kita sedari.


2.        Sekarang mereka telah berani memboikot barang orang Melayu secara terang-terangan, melalui blog, email, website, twitter dan facebook. Kes ini terjadi bila mereka memboikot produk Roti Gardenia, milik Bernas (Bumiputra) pada tahun 2011, secara terang-terangan dan secara besar-besaran.

3.        Alasan mereka memboikot Roti Gardenia adalah kerana Roti Gardenia milik Bernas adalah juga milik UMNO. Jadi, apa-apa milik UMNO atau milik Bumiputra perlu dihancurkan.

4.        Mereka memfitnah yang harga roti Gardenia naik sampai RM4.50 sebuku, supaya orang tidak lagi membeli roti Gardenia milik orang Melayu. Sebaliknya membeli roti Massimo, milik Robert Kwok (orang Cina dan Malaysia yang terkaya).

5.        Mereka telah memulakan jihad ekonomi secara terang-terangan terhadap produk milik orang Melayu, kerana mereka berdendam dengan orang Melayu dan takut kekuatan ekonomi orang Melayu bertambah kukuh.

6.        Jadi, kita sebagai orang Melayu perlulah menyahut cabaran jihad ekonomi tersebut dengan menyokong produk orang Melayu dan membalas kempen jahat mereka dengan memboikot barang orang Cina.

7.        Selain daripada itu, orang Cina telah diberikan kerakyatan, diberikan kebebasan mempunyai sekolah rendah sendiri, sekolah menengah sendiri, universiti sendiri, surat khabar sendiri, rancangan tv sendiri dan lain-lain.

8.        Mereka juga diberikan kebebasan bercakap bahasa mereka sendiri, mempunyai nama mereka sendiri, diberikan kebebasan beragama, mempunyai tokong-tokong mereka sendiri dan boleh membina patung-patung Buddha yang besar-besar seperti di Kelantan dan Penang tanpa sekatan.

9.        Bahkan, orang Cina telah diberikan kebebasan menjadi kaya raya, menjadi bos sendiri, malah mempunyai jumlah billionair yang melebihi orang Melayu!



10.     Tak cukup dengan itu, mereka telah diberikan kebebasan mempunyai parti mereka sendiri (DAP), dan diberikan kebebasan untuk memerintah sebuah negeri orang Melayu, iaitu Penang, tanpa sekatan.

Bersambung....

No comments:

Post a Comment