Friday 5 July 2013

Kenapa Kita perlu Boikot Barang Cina? Part 4


31.        Kerana, kita suka atau tidak, mereka sekarang telah menguasai ekonomi kita, daripada industri makanan, industri perbankan, indusri perkilangan, industri perlancongan dan lain-lain. Jadi, kuasa apa lagi yang kita ada?

32.        Kita hanya ada tinggal kuasa politik. Jika kuasa politik orang Melayu tumbang, jadi tumbanglah orang Melayu. Kita tinggal dinegara tanah tumpah nenek moyang kita, tetapi nanti kehidupan dan kebebasan kita akan dipinggirkan dan didiskriminasikan. Dipinggirkan seperti mana orang Melayu Siam di Thailand, orang Melayu Singapura dan orang Melayu Moro di Filipina. Adakah orang Melayu Malaysia mahu kehidupan mereka dipinggirkan dan didiskriminasikan seperti mana terjadi kepada orang Melayu Thailand, Singapura dan Filipina, bila kuasa politik mereka sudah tiada lagi?

33.        Kerana orang Cina telah lama memboikot barang orang Melayu, kepimpinan Melayu dan cuba merampas hak istimewa orang Melayu, kita tunjukkan kuasa pembeli orang Melayu dengan menyokong dan membeli barang Melayu, dan memboikot barang Cina. Sehingga akhirnya ekonomi orang Cina jatuh bangkrup, kuasa politik mereka makin lemah dan mereka kembali takut dan gentar untuk tidak lagi menghina atau memandang rendah terhadap orang Melayu, dengan sewenang2nya.

34.        Selagi orang Melayu tidak dapat menguasai ekonomi negara mereka sendiri, seperti industri makanan, industri perbankan, industri pembuatan dan lain-lain, selagi itu kita dipandang rendah dan hina.

35.         Penguasaan ekonomi negara arah beralih daripada tangan orang Cina kepada tangan orang Melayu bila orang Melayu mula sedar dan memboikot barang Cina dan mula membeli barang orang Melayu.


36.        Dan penguasaan ekonomi boleh bermula daripada diri individu itu sendiri, yang kita sebagai pengguna berhak memilih barang mana yang kita sokong, sebagai mana kita sebagai individu, berhak memilih parti mana yang berhak memerintah negara kita.

37.        Tiap-tiap hari adalah hari mengundi, dimana sekarang kita perlu tahu dan berhak memilih, barang dari siapa yang kita perlu beli. Kerana banyak barang orang Cina yang banyak menggunakan nama orang Melayu dan menggunakan simbol dan imej Islam seperti Masjid dan sebagainya. Ini adalah tipu daya orang cina yang kita tidak sedar.

38.        Nama produk seperti ubat gigi SAFI, minyak masak SERI MURNI, Teh Cap MASJID, Pau AHMAD, burger cap SAUDI dan lain2 lagi adalah jenama berbau Melayu dan Islam, tetapi sebenarnya syarikat tersebut adalah milik orang Cina! Orang Melayu jangan tertipu sekali lagi! Sebagaimana ramai orang Melayu tertipu pada PRU13 bila mereka memangkah PKR & PAS, untuk menjatuhkan kuasa politik majoriti orang Melayu yang dipegang UMNO.

Sebar, copy, photostat, scan dan email senarai produk-produk daripada syarikat Cina untuk kita boikot dan produk-produk daripada syarikat Melayu untuk kita sokong. Kembalikan kuasa ekonomi Negara Malaysia ke tangan orang Melayu! Ianya bermula dengan anda!

No comments:

Post a Comment