Friday 5 July 2013

Kenapa Kita perlu Boikot Barang Cina? Part 2


11.  Sebaliknya, segala kebebasan yang diberikan oleh orang Melayu kepada mereka, tidak dihargai dan tidak dihormati. Mereka mahu lebih lagi dan lagi dan lagi. Seperti kata Utusan Malaysia “Apa yang Cina mahu lagi?”

12. Sekarang, bahkan mereka berani hendak merampas hak-hak ekslusif orang Melayu, seperti menghapuskan hak istimewa orang Melayu, menghapuskan raja berperlembagaan, meminggirkan bahasa Melayu dan merampas kuasa politik orang Melayu.

13.       Pilihanraya yang ke-13, telah membuktikan bahawa 95% orang Cina tidak menyokong pemerintahan yang dipimpin oleh orang Melayu. Bahkan, parti MCA sendiri telah memboikot Barisan Nasional dengan menghalang orang Cina daripada memegang sebarang jawatan Menteri di dalam kerajaan. Ini bermaksud, akhirnya terbukti bahawa DAP & MCA telah berpakat untuk memboikot kuasa politik orang Melayu, yang diterajui oleh UMNO. DAP memboikot dari luar, sedangkan MCA memboikot dari dalam.

14.        Jadi, apakah orang Melayu patut lakukan? Masihkan anda masih mahu membeli dan menyokong barang orang Cina?

15.       Setiap ringgit dan setiap sen yang anda belanjakan untuk membeli barang Cina, akan membuatkan mereka semakin kaya, semakin dominan, semakin menindas, semakin angkuh dan sombong. Wang tersebut tidak dibelanjakan sebagai wang zakat atau menaikkan ekonomi ummah, sebaliknya wang tersebut disalurkan kepada DAP untuk menguatkan parti tersebut dan untuk menghancurkan kuasa politik Melayu, terutamanya UMNO.

16.        Tahukah kamu, dimana DAP mendapat wang yang banyak untuk membiayai "The Red Bean Army"? Daripada wang anda, kerana anda membeli barang-barang orang Cina. Mereka, "The Red Bean Army" perlu dibayar untuk menjalankan kerja-kerja menghasut mereka. Dengan wang anda, mereka dapat menjalankan operasi mereka. Tanpa wang anda, mereka tidak dapat menjalankan operasi mereka. Kerana orang Cina tidak akan berkerja tanpa wang. Tanpa wang anda, tiada lagi "The Red Bean Army".

17.        Bila anda membeli barang orang Cina, wang tersebut akan mengkayakan syarikat Cina. Tetapi, orang Melayu yang berkerja dibawah syarikat Cina akan selalu ditindas. Gaji mereka akan lebih rendah daripada orang Cina, walaupun jawatan yang sama.

18.        Peluang orang Melayu untuk naik pangkat di sebuah syarikat milik orang Cina sangatlah tipis, walaupun anda seorang yang rajin dan telah berkerja berpuluh2 tahun dengan syarikat tersebut.

19.        Jika tiada calon bangsa mereka, barulah anda berpeluang untuk naik pangkat. Tetapi jika ada calon bangsa mereka, walaupun ada orang Melayu tersebut lebih pandai, lebih rajin dan sudah kerja lebih lama daripada orang cina tersebut, akhirnya cina tersebut yang akan naik pangkat dulu.

20.        Ini adalah realiti berkerja di bawah mereka. Kalau kamu tidak pernah berkerja dibawah syarikat orang Cina, anda tidak akan tahu atau terfikir pun. Tetapi, bagi orang Melayu yang telah berkerja di bawah syarikat orang Cina, inilah realiti kehidupan. Cubalah kamu  tanya kepada kawan2 kamu yang berkerja dibawah Cina, tentang dasar diskriminasi secara halus & senyap yang dilakukan oleh mereka. 

No comments:

Post a Comment